În acest an școlar elevii vor putea participa la un curs opțional de teatru, potrivit ministrului Monica Anisie. Această materie este gândită în mod diferit pentru elevii de la clasele primare, de la clasele de gimnaziu, sau de liceu.
Aflată la deschiderea Universității de Artă Teatrală și Cinematografică I.L. Caragiale, ministrul Educației Monica Anisie a anunțat că începând cu clasa a III-am, elevii vor avea parte de un opțional care va contribui la dezvoltarea personală a acestora și la îmbunătățirea abilităților de comunicare.
Ministrul Monica Anisie a explicat ce denumire va purta materia, în funcție de clasa la care se predă. Opționalul de teatru este prevăzut pentru elevii aparținând claselor: a III-a și a IV-a, VI-a și a VII-a, a X-a și a XI-a.
„UNATC a propus în acest an școlar Ministerului Educației introducerea în curriculum, la decizia școlii, a unei discipline din domeniul artei teatrale.
Ministerul Educației a aprobat, prin ordin de ministru, ca elevii să studieze la clasele a III-a și a IV-a disciplina Eu și scena, la clasele a VI-a și a VII-a disciplina Teatrul și noi, la clasele a X-a și a XI-a disciplina Laboratorul de teatru.
Ca profesor de limba și literatura română și ministru, consider că acesta este un moment important pentru educație, un moment care răspunde recomandărilor Uniunii Europene pentru competențele cheie pentru învățarea pe tot parcursul vieții, în care sunt incluse și competențele artistice, Declarației de la Frankfurt privind educația prin arte, recomandărilor UNESCO privind agenda de la Seul, în care se precizează că sprijinirea artei în educație sporește activitățile creative și inovative ale societății.”, a declarat ministrul Educației, Monica Anisie.
Deocamdată nu se știe cine va preda acest opțional, însă dacălii car își doresc să fie parte a acestui proiect, vor fi pregătiți de speicaliști din cadrul Univestității de Artă Teatralaă și Cinematografică.
Liviu Lucaci, rector UNATC: „Introducerea teatrului de anul acesta în preuniversitarul românesc este un pas uriaș. Nu pentru cei care fac parte din domeniu, ci pentru părinți, directori, profesori care își doresc să predea această nouă materie. Înseamnă o comunicare mai bună între elevi, ieșirea din marginalizarea acelor grupuri de elevi care nu se simt recunoscuți de ceilalți, o mai bună cunoaștere a lor.”